I urodziny Platinum Mountain Hotel & SPA

9 listopada 2020
Przez:
Izabela Kozina

„Nie zwalniamy tempa, rozwijamy nasz potencjał i pasję”. Pierwsze urodziny Platinum Mountain Hotel & SPA w Szklarskiej Porębie w okolicznościach COVID-19. Wielkie otwarcie, skutki pierwszej fali pandemii, decyzja o ponownym zamknięciu hotelu podczas jesiennej fali pandemii oraz  jeden z pierwszych hoteli w Polsce z ofertą #bezpiecznypobyt dla Gości.

W listopadzie 2020 roku Platinum Mountain Hotel & SPA świętował swoje pierwsze urodziny. Rocznica minęła bez znaczących obchodów, w ciszy i spokoju, w oczekiwaniu na bieg wydarzeń związanych z obecnie rozwijającą się kolejną jesienną falą pandemii.

Platinum Mountain Hotel & SPA otworzył się w listopadzie ubiegłego roku, z początkiem sezonu zimowego w Szklarskiej Porębie i Karkonoszach, tuż przed okresem świąteczno-noworocznym. Potężna inwestycja, obejmująca zarówno hotel w pięciogwiazdkowym standardzie (147 pokoi), jak i zespół dziesięciu apartamentowców przeznaczonych na typowo rodzinny wypoczynek (w sumie 313 apartamentów), budziła wielkie nadzieje właścicieli, inwestorów i lokalnej społeczności. Ponadto topowa lokalizacja – przy szlaku górskich wędrówek, w sąsiedztwie malowniczego Karkonoskiego Parku Narodowego, w niewielkiej odległości od popularnego kompleksu nartostrad SkiArena Szrenica – szybko sprawiła, że Platinum Mountain Hotel & SPA zdobył popularność wśród turystów, rodzin i pasjonatów gór.

Pierwszy rok działalności hotelu na rynku był bardzo dynamiczny. Otwarcie na progu sezonu zimowego zapewniło licznych Gości już od pierwszego dnia, podczas gdy prace związane z budową kolejnych apartamentowców i projektowaniem zewnętrznej infrastruktury były bardzo zaawansowane. Hotel był gospodarzem wielu imprez, prestiżowych konferencji i czynnie uczestniczył w życiu kulturalnym regionu. Jako partner Karkonoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego wspierał promocję turystyki. Hotel stał się m.in. współorganizatorem II edycji Salonu Kultury, Nauki i Biznesu Genius Loci, który realizuje wiele dolnośląskich programów artystycznych, promuje wiele dziedzin sztuki i jej twórców.

Pierwszy rok działalności był jednocześnie bardzo trudnym rokiem próby dla hotelu. Niestety, z I wiosenną falą koronawirusa, ogłoszeniem w Polsce stanu epidemii SARS-CoV-2 i w konsekwencji czasowym zamknięciem hoteli rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 31.03.2020 roku, Platinum Mountain Hotel & SPA został zmuszony do przerwania swojej działalności, po zaledwie 4 miesiącach od otwarcia.  Był to dla nas trudny czas – wspomina obecny Dyrektor Generalny Radosław Dworzyński, który wówczas pełnił funkcję Dyrektora Operacyjnego Obiektu. – Kolejne ograniczenia i wprowadzony lockdown wiązał nam ręce. Rozwijaliśmy skrzydła naszego potencjału, gdy nagle musieliśmy wstrzymać rozpoczęte inwestycje, a świetny, dopiero co zrekrutowany i przeszkolony zespół dynamicznych osób został zahamowany w swoim zapale.

Ponowne otwarcie hotelu nastąpiło w czerwcu 2020 roku, w ramach drugiego etapu odmrażania gospodarki. Większa część Apartamentów Platinum oraz Hotel Platinum Mountain wraz z restauracją, strefą  wellness, spa, siłownią i innymi udogodnieniami zaprosił Gości ponownie od 1 czerwca 2020 roku. Czas zamknięcia naszej działalności wykorzystałem owocnie na przeanalizowanie dotychczasowej strategii i niejako stworzenie jej na nowo na potrzeby rzeczywistości, w której przyszło nam funkcjonować. Przewidywane prognozy dotyczące drugiej fali zakażeń koronawirusem w trzecim kwartale 2020 roku nie były optymistyczne. Na uwadze miałem też wysokie koszty wynikające z lockdownu, niezrealizowane plany sprzedażowe i przerwane inwestycje – wspomina dalej Dyrektor Generalny Radosław Dworzyński. – Pomimo to w szybkim czasie udało nam się ukończyć inwestycję w zewnętrzną infrastrukturę resortu i otwarty basen. Motywacją był nadchodzący sezon letni, celem zaś sezon jesienno-zimowy. Dołożyliśmy wszelkich starań, by nasi Goście mogli skorzystać z bogatej oferty atrakcji, luksusowych wnętrz i wszelkich udogodnień w standardzie 5* podczas urlopów i wyjazdów wakacyjnych. Zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego udoskonaliliśmy również procedury ochrony i bezpieczeństwa, aby jesienią nasza oferta bezpiecznego wypoczynku była gotowa dla Gości.

Wiedzieliśmy, że musimy postawić na jakość, serwis i bezpieczeństwo – #bezpiecznypobyt to oferta dla Gości Platinum Mountain Hotel & SPA – jedna z pierwszych w Polsce tak kompleksowych ofert pobytu, przygotowanych w odpowiedzi na trudne czasy dla branży turystycznej w dobie COVID-19.

Platinum Mountain Hotel & SPA już w czasie I fali pandemii, gdy lokale gastronomiczne nadal były zamknięte, wyszedł do Gości z ofertą dostarczania posiłków do Apartamentów Platinum. W maju 2020 roku zorganizowaliśmy gastronomię w ten sposób, że wybrane przez Gości menu było dostarczane przez nasz zespół do drzwi apartamentów, bezpiecznie i o określonej porze – dodaje Piotr Sabala, szef kuchni Platinum Mountain Hotel & SPA. – Zależało nam, by Goście nie odczuli braku otwartej restauracji w Hotelu. Operacja wydawała się początkowo trudna logistycznie, ale w rezultacie daliśmy radę. Wiedzieliśmy, że musimy postawić na jakość, serwis i bezpieczeństwo – podsumowuje Sabala.

Jak podkreśla Dyrektor Generalny Hotelu, bezpieczeństwo Gości i pracowników stało się priorytetem działań Platinum Mountain Hotel & SPA: Wiedzieliśmy, że musimy wyciągnąć lekcję z pandemii. Zależało nam, aby Goście nam zaufali i poczuli, że nadal mogą cieszyć się podróżowaniem, wypoczynkiem, usługami luksusowego Hotelu, a wszystko to w bezpiecznym otoczeniu. Zmieniliśmy naszą strategię, przeszacowaliśmy cele, a nadrzędne wartości, takie jak bezpieczeństwo i ochrona, nabrały zupełnie innego wymiaru.

Tej jesieni Platinum Mountain Hotel & SPA jako jeden z pierwszych luksusowych hoteli w Polsce wyszedł do swoich Gości z kompleksową ofertą #bezpiecznypobyt, w ramach której Goście mogą korzystać z kameralnych, rodzinnych Apartamentów Platinum. Wpisały się one idealnie w ideę aktywnego wypoczynku, a jednocześnie zapewniają komfort i bezpieczeństwo w obecnej sytuacji pandemii. Oferta Apartamentów Platinum to luksusowe wnętrza, w pełni wyposażone kuchnie, balkon w każdym mieszkaniu, przestronność i tak ważna obecnie zachowania dystansu społecznego. Do dyspozycji Gości oddano niepowtarzalny produkt premium – Platinum Mountain Hotel & SPA, jako jeden z  nielicznych na rynku apartamentów inwestycyjnych w regionie, oferuje prywatne sauny suche w łazienkach apartamentów typu premium.

W ofercie #bezpiecznypobyt Platinum Mountain Hotel & SPA prezentuje alternatywę dla tradycyjnego podróżowania i wypoczynku. Oferta wychodzi z pomysłem dostarczania posiłków i zamówień Gości do drzwi apartamentów, z uwzględnieniem wszelkich procedur sanitarnych. Posiłki są przygotowywane i serwowane z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. Ponadto zespół Platinum Mountain Hotel & SPA dba o każdy, nawet najmniejszy szczegół – od rękawiczek, maseczek i przyłbic ochronnych dla pracowników, po jednorazowe, ekologiczne etui na sztućce. Dbamy także o środowisko naturalne, cenimy sobie rozwiązania proekologiczne. Program „sustainability” tj. zrównoważonego rozwoju jest dla nas istotny, uwzględniony w naszej strategii na rok 2021. Wdrażamy współpracę na szeroką skalę z miejscowymi przedsiębiorcami i dostawcami. Chcemy rozwijać się w lokalnym środowisku i wspierać interesujące lokalne inicjatywy, wpisujące się w nasze DNA – stwierdza Marcin Pakosz, Dyrektor Techniczno-Administracyjny w Platinum Mountain Hotel & SPA.

Więcej o ofercie #bezpiecznypobyt:

Na progu drugiego roku swojej działalności Platinum Mountain Hotel & SPA planuje dalszą część inwestycji w ramach luksusowego Resortu.

Budowa trzech ostatnich apartamentowców jest na ukończeniu, natomiast na wiosnę zaplanowany jest początek kolejnego etapu inwestycji – budowa drugiej zewnętrznej restauracji dla Gości.

Nie zwalniamy tempa – podkreśla Kazimierz Meissner – Rozwijamy nasz potencjał i pasję. Po podsumowaniu pierwszego roku działalności operacyjnej możemy pogratulować całemu zespołowi wytężonej pracy, która przełożyła się na sukces Hotelu. Drugi rok działalności rozpoczynamy w ważnym momencie, nie tylko inwestycyjnym, ale też koncepcyjnym. Podjęliśmy solidne działania zdefiniowania tożsamości Platinum Mountain Hotel & SPA i jego wartości DNA, na których nich będziemy budować nową strategię wizerunkową i strategię komunikacji marketingowej 2021. Zależy nam, aby Hotel prezentował swoje wyraźnie zarysowane odsłony wizerunku i zaskakiwał Gości swoją niepowtarzalnością i wyjątkowością oferty w każdym detalu. Naszym celem jest, aby produkt premium, który tworzymy, dotarł do każdej z grup odbiorców, dla których jest przeznaczony, co przełoży się na zbudowanie zaufania i lojalności, a w rezultacie na osiągnięcie zakładanych wyników finansowych – podsumowuje Kazimierz Meissner.

Data pierwszej rocznicy hotelu zbiegła się w czasie z decyzją rządu dotyczącą utrzymania działalności obiektów hotelowych tylko na potrzeby podróży służbowych, z dn. 03.11.2020r., a tym samym zamknięcia hoteli o profilu stricte turystycznym. W związku z tym, z przykrością informujemy, że Platinum Mountain Hotel & SPA po raz kolejny wstrzymuje czasowo swoją działalność i będzie nieczynny do 30.11.2020 roku.

„Drodzy Goście, mimo że musimy się pożegnać z Wami na chwilę, to szczerze liczymy, że w bardzo krótkim czasie będziemy mogli przywitać Was ponownie i tworzyć dla Was kolejne niezapomniane #platynowechwile.” Zespół Platinum Mountain Hotel & SPA